23948sdkhjf

Tilfældighed satte skub i succesfuld virksomhed

Det var hverken fremsynethed eller en korrekt markedsanalyse, der satte gang i elkøretøjsvirksomheden Lindebjerg

- Vi undrede os over, at butikkerne tog så tårnhøje priser for scootere, når vi så på, hvad vi fik tilbudt dem til fra en producent. Hvorfor skal man punge ud med 55.000 kroner for en scooter, når man kan få en havetraktor for 15.000, som kører lige så hurtigt og ovenikøbet kan slå græs? Derfor begyndte vi at sælge åbne scootere for en skarp pris direkte til pensionister, siger Jan Blaabjerg til ErhvervPlus

Han er i dag CEO for elkøretøjsvirksomheden Lindebjerg - og det var reelt sådan, at den succesfulde forretning tog sin spæde start. 

Siden er virksomheden vækstet og kunne i 2021 præsentere et overskud på 8,4 millioner kroner på bundlinjen. 

Virksomheden konstaterer dog, at selvsamme bundlinje formentlig ikke præsenterer sig lige så flot i 2022 og 2023. Stigende priser på fragt, brændstof og energi er årsagerne hertil. 

Det er dog også en evne til at omstille forretningen og virksomheden til nye målgrupper, der har sikret Lindebjerg succes. 

Således beretter salgs- og marketingschef Martin Andersen, at det er blevet mere socialt accepteret at bruge eksempelvis elcyklen blandt unge - og samtidig er deres elkøretøjer gået fra udelukkende at være et handicapprodukt til at være et mobilitetsprodukt, som folk i alle aldre investerer i. 

Nogle anser det endda som værende et alternativ til bilen - eller som et stadigt sundt supplement til transporten fra A til B. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156